My Blog List

Friday 17 May 2013

IMC (Integrated Marketing Communication) Strategies




Beauty Umaira (BU) membuat pengiklanan secara mingguan di dalam akhbar-akhbar Melayu dan juga majalah-majalah mingguan wanita seperti Rapi dan Mingguan Wanita. Selain itu, BU juga membayar iklan komersial yang disiarkan di stesen-stesen TV tempatan.
BU banyak menerima pertanyaan dan kemuskilan tentang produk-produk. Pihak BU menjawab tentang kemuskilan pelanggan dalam rancangan wanita hari ini di TV3, antara yg disentuh oleh kak ton adalah mengenai Raudhah Healthy , Adam & Hawa, Beauty Umaira dan Umar 1001 Rahsia lelaki.
Kak ton terangkan Raudhah adalah utuk mereka yangg belum tahu ada penyakit atau bagi mereka yg belum ada sakit tetapi ingin ambil supplement tambahan utk kesihatan dari pada sakit tekanan darah tinggi (sterss), menjaga jantung dsb.
kak ton juga sertakan tentang testimonial tentang adam & hawa serta masalah fibroid, cyst dan strok utk mereka yg guna beauty umaira 1001 dan juga tentang Umar.

Pengiklanan produk juga merangkumi dalam bentuk grafik secara out-of-home seperti 'bunting', iklan pada stesyen-stesyen LRT STAR, dan papan-papan tanda di sepanjang jalan besar mahupun kecil serta laluan-laluan keretapi sekitar Kuala Lumpur.

Selain itu BU juga menggunakan "direct marketing" dan masih di bawah garis pengiklanan mereka hasilkan beg kertas, katalog produk, latarbelakang (backdrops) untuk setiap majlis yang yang BU anjurkan (majlis pelancaran produk, majlis amal, road shows, bengkel) dan gerai-gerai pameran di pameran barang-barang dagangan dan perusahaan (tempatan dan antarabangsa).

No comments:

Post a Comment